Vilkår


VILKÅR

1) BESTILLING
For å kunne handle i nettbutikken hos Minelsykkel må man ha fylt 18 år. Bestilling fra våre kunder er bindende iht. Kjøpsloven idet kunden bekrefter bestillingen. Dette gjøres idet kunden belastes for bestillingen gjennom en av betalingsmåtene.

2) BETALING.
Kunder hos Minelsykkel kan betale med VISA/ Mastercard, Kontant (ved henting i butikken). Ved betaling gjennom VISA/ Mastercard taster kunden inn kredittkortnummeret sitt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og kan deretter vente på leveringen. Minelsykkel bruker DIBS for å ivareta sikkerheten ved netthandel. DIBS er spesialisert innen transaksjonssensitive sikkerhets- og prosesseringsløsninger for betalingskort og betalingssystemer. Systemet gjør det mulig å ta betalt med betalings-, bank- eller kredittkort direkte i nettbutikken. Sikkerheten hos DIBS’s systemer er svært høy. All kommunikasjon til og fra betalingsløsningen krypteres, loggføres og overvåkes. Når en ordre er lagt inn hos oss med ditt kredittkort blir det gjort en autorisasjon på kredittkortet ditt. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det. Vi gjør så en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for sitt bruk. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Minelsykkel så lenge ordren eksisterer. Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (innen to «bankdager»). Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kredittkort til oss.

3) LEVERING.
Minelsykkel sender elsykler med PostNord. Vi leverer kun til adresse i Norge. Gratis levering innenfor agderfylkene.
Ved kjøp av utstyr og deler sendes varene med Posten. Fraktkostnader på utstyr og deler er satt fra 99 kr.

4) ANGREFRIST.
Kunden har angrefrist i.h.t. Angrerettloven av 20. juni nr. 27 2014. Dersom vilkårene for angrerett
er oppfylt, må kunde selv betale for returkostnader av varen.

5 ) PRISER.
Alle priser er inkl. mva.

6) REKLAMASJON.
Kunden kan reklamere i.h.t. Kjøpsloven dersom mottatt vare har feil eller mangler. I slike tilfeller vil vi at kunden tar kontakt, og sender oss de nødvendige opplysninger på post@minelsykkel.no. Skader eller mangler må meldes ifra rett etter at kunde har mottatt varen. Ved reklamasjon skal tjenesteyter bære utgiftene for transport tilbake.

7) PERSONVERN.
Minelsykkel tar personvern på alvor, og legger vekt på at sikkerhet og trygghet er godt ivaretatt. Alle våre utsendelser baserer seg kundens aktive aksept. Det vil si at du som kunde bestemmer om vi skal kunne sende deg e-post eller gjøre andre markedsaktiviteter som inkluderer deg.

8) SALGSFORHOLD.
Minelsykkel tar forbehold om prisendringer, samt trykkfeil og endringer i tekst, bilder og linker på vår nettside.